Βασιλική Μπαλκάμου

Forum Replies Created

Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • #2081
      Βασιλική Μπαλκάμου
      Participant
        @vasilikimpalkamou

        Καλησπέρα σας , επισυνάπτω την εργασία μου.

        Attachments:
        You must be logged in to view attached files.
      • #1993
        Βασιλική Μπαλκάμου
        Participant
          @vasilikimpalkamou

          Για να μπορέσει ένας μαθητής ή μία μαθήτρια με ήπια νοητική αναπηρία να οργανώσει σωστά τον χρόνο του/της, είναι σημαντικό να έχει κατακτήσει ορισμένες βασικές έννοιες και ικανότητες. Αυτές περιλαμβάνουν την αντίληψη χρονικών εννοιών, όπως το «πριν» και το «μετά», την αναγνώριση της ώρας, καθώς και την κατανόηση ενός απλού προγράμματος ή καθημερινής ρουτίνας. Επιπλέον, απαραίτητες είναι και δεξιότητες όπως η συγκέντρωση, η μνήμη, η ικανότητα οργάνωσης και η παρακολούθηση απλών οδηγιών. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μαθησιακού και συμπεριφορικού τους προφίλ, αντιλαμβάνομαι πως ενδέχεται να δυσκολεύονται στην κατανόηση του χρόνου ως αφηρημένη έννοια, στη διαχείριση διαδοχικών βημάτων και στη ρύθμιση της συμπεριφοράς τους σε σχέση με τον χρόνο. Για τον λόγο αυτό, θεωρώ καθοριστική την αξιοποίηση οπτικών εργαλείων, η δημιουργία σταθερών καθημερινών ρουτινών και η παροχή απλών και ξεκάθαρων οδηγιών.

          Ενδεικτικά, μπορώ να εντάξω στη διδασκαλία μου ένα πρόγραμμα με εικόνες που παρουσιάζει τη σειρά των δραστηριοτήτων μέσα στην ημέρα, ώστε το παιδί να κατανοεί τι ακολουθεί. Επιπλέον, η χρήση χρονόμετρων ή εφαρμογών αντίστροφης μέτρησης μπορεί να βοηθήσει τον μαθητή να εκτιμήσει τη διάρκεια μιας εργασίας, όπως «έχεις 10 λεπτά για να ολοκληρώσεις την άσκηση». Ακόμη, μπορώ να αξιοποιήσω καρτέλες με διαφορετικά χρώματα που δηλώνουν την εξέλιξη της δραστηριότητας, όπως κόκκινο για την έναρξη, πορτοκαλί για την πορεία και πράσινο για την ολοκλήρωση. Μέσα από αυτές τις προσεγγίσεις ενισχύεται η αυτονομία και η λειτουργικότητα των μαθητών στην καθημερινότητά τους.

        • #1983
          Βασιλική Μπαλκάμου
          Participant
            @vasilikimpalkamou

            Η σωστή διαχείριση του χρόνου είναι μια ιδιαίτερα χρήσιμη ικανότητα για τους μαθητές με ήπια νοητική αναπηρία που φοιτούν σε τμήματα ένταξης, καθώς τους βοηθά να οργανώνουν καλύτερα την καθημερινότητά τους και να αποκτούν περισσότερη ανεξαρτησία. Ειδικότερα οι μαθητές συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες τα ατομα με νοητικη αναπηριά στο να κατανοήσουν πώς λειτουργεί ο χρόνος, να ακολουθήσουν συγκεκριμένες προθεσμίες ή να εκτελέσουν μια δραστηριότητα σε διαδοχικά βήματα. Αυτό μπορεί να τους προκαλεί σύγχυση ή άγχος και να δυσκολεύει την ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον. Είναι λοιπόν σημαντικό να τους προσφέρουμε στήριξη μέσα από απλά και κατανοητά μέσα, όπως προγράμματα με εικόνες, ρολόγια, χρονόμετρα και καθημερινές ρουτίνες. Η ικανότητα αυτή δεν είναι χρήσιμη μόνο στο σχολείο, αλλά και σε πρακτικά ζητήματα της καθημερινής ζωής, όπως π.χ. στο μαγείρεμα ή στο να ετοιμαστούν εγκαίρως για το σχολείο. Μέσα από τέτοιες απλές δραστηριότητες γίνεται φανερό πόσο σημαντικό είναι να αποκτήσουν οι μαθητές αυτές τις οργανωτικές δεξιότητες

        Viewing 2 reply threads