Παρασκευή Γρατσάνη

Forum Replies Created

Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #2012
      Παρασκευή Γρατσάνη
      Participant
        @paraskevi96

        Σας επισυνάπτω την πρόταση μου.

        Attachments:
        You must be logged in to view attached files.
      • #1955
        Παρασκευή Γρατσάνη
        Participant
          @paraskevi96

          Για την κατανόηση και τον υπολογισμό της χρονικής διάρκειας διαφόρων καθημερινών δραστηριοτήτων, μπορεί να αξιοποιηθεί ένα βασικό μαθηματικό σχήμα, στο ο-οποίο οι μαθητές καταγράφουν την ώρα έναρξης και λήξης κάθε δραστηριότητας και στη συνέχεια υπολογίζουν το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί, εφαρμόζοντας προσθέσεις ή αφαιρέσεις στον χρόνο. Η εξάσκηση μπορεί να περιλαμβάνει ρεαλιστικές καταστάσεις της καθημερινής τους ζωής, όπως: «Αν αρχίσεις να διαβάζεις στις 17:15 και τελειώσεις στις 18:00, πόση ώρα μελέτησες;». Αφού εξοικειωθούν με τον υπολογισμό της διάρκειας, μπορούν να κατηγοριοποιήσουν τις δραστηριότητές τους (π.χ. σχολικές, ψυχαγωγικές, ξεκούρασης) και να δημιουργήσουν είτε ένα ημερήσιο είτε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα με συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για καθεμία.
          Σε επίπεδο καλλιτεχνικής έκφρασης, μία αποτελεσματική πρόταση είναι η δημιουργία ενός «Ρολογιού Ημερήσιας Ρουτίνας», το οποίο παρουσιάζει κυκλικά τις δραστηριότητες της ημέρας. Οι μαθητές χρωματίζουν διαφορετικά χρονικά διαστήματα ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας, π.χ. 08:00–13:00 (σχολείο) με κίτρινο, 14:00–15:00 (γεύμα) με πορτοκαλί, 15:00–17:00 (μελέτη) με πράσινο. Μέσω αυτής της διαδικασίας ενισχύεται η ικανότητα οπτικοποίησης της χρονικής αλληλουχίας και της διάρκειας των δραστηριοτήτων. Παράλληλα, μπορεί να προταθεί η κατασκευή ενός κολλάζ με εικόνες και λέξεις, το οποίο παρουσιάζει τις καθημερινές δραστηριότητες σε χρονικά σωστή σειρά, λειτουργώντας ως εργαλείο για την κατανόηση του χρόνου με δημιουργικό τρόπο.
          Η αξιολόγηση της κατανόησης των μαθητών αναφορικά με τον χρόνο μπορεί να υλοποιηθεί μέσω ερωτήσεων που σχετίζονται με τις δραστηριότητές τους, όπως: «Πόσο χρόνο αφιερώνεις στη μελέτη;», «Ποια δραστηριότητα είχε τη μεγαλύτερη διάρκεια σήμερα;» ή «Τι ώρα ξεκινάς και πότε ολοκληρώνεις το παιχνίδι σου;». Επιπρόσθετα, η διαδικασία αυτοαξιολόγησης προσφέρει στους μαθητές τη δυνατότητα να αναστοχαστούν σχετικά με τη διαχείριση του προσωπικού τους χρόνου.

        • #1923
          Παρασκευή Γρατσάνη
          Participant
            @paraskevi96

            Διδακτικοί Στόχοι : Στόχος 1: Οργάνωση καθημερινής ρουτίνας.
            • Συμπεριφορά: Ο μαθητής να μπορεί να περιγράφει μέσω εικόνων τα βήματα της πρωινής του ρουτίνας (π.χ. ξύπνημα, ντύσιμο, πρωινό).
            • Συνθήκη: Με τη βοήθεια εικονογραφημένων καρτών και ερωτήσεων καθοδήγησης από τον εκπαιδευτικό.
            • Κριτήριο: Ο μαθητής να τοποθετήσει σωστά τουλάχιστον 4 από τις 5 δραστηριότητες στη σωστή χρονική σειρά.
            Στόχος 2: Εκτέλεση καθημερινής ρουτίνας βάσει προγράμματος
            • Συμπεριφορά: Ο μαθητής να ακολουθεί ένα σταθερό πρόγραμμα καθημερινών δραστηριοτήτων.
            • Συνθήκη: Με τη χρήση ενός ατομικού πίνακα ρουτίνας που έχει φτιάξει
            • Κριτήριο: Να ολοκληρώνει τουλάχιστον το 80% των δραστηριοτήτων με ελάχιστη υπενθύμιση.
            Μέθοδοι Διαχείρισης Χρόνου
            Η κάθε φάση της καθημερινής ρουτίνας παρουσιάζεται μέσα από εικονογραφημένες κάρτες (π.χ. “ξυπνάω”, “ντύνομαι”, “τρώω”, “βγάζω τα παπούτσια”).
            • Βοηθά στην αυτοματοποίηση των συνηθειών.
            • Ενισχύει την ανεξαρτησία και τη μνήμη εργασίας.
            Κάθε δραστηριότητα συνδέεται με συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο (π.χ. 10 λεπτά για ντύσιμο, 15 λεπτά για φαγητό).
            • Βοηθά στη διαχείριση χρόνου.
            • Ιδιαίτερα αποτελεσματικό για παιδιά που δυσκολεύονται με τη μετάβαση από τη μία δραστηριότητα στην άλλη.

            Η διαχείριση του χρόνου αποτελεί βασική δεξιότητα για την καθημερινή λειτουργικότητα των μαθητών με ήπια νοητική αναπηρία. Μέσα από στοχευμένους διδακτικούς στόχους και κατάλληλες μεθόδους, όπως η οπτικοποίηση της ρουτίνας και η χρήση χρονόμετρων, οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια του χρόνου, να οργανώσουν τις δραστηριότητές τους και να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία στην καθημερινότητά τους.

          • #1873
            Παρασκευή Γρατσάνη
            Participant
              @paraskevi96

              Η ύπαρξη ενός σαφούς και ρεαλιστικού προγράμματος λειτουργεί σαν «πυξίδα» για τον μαθητή, καθώς του δίνει κατεύθυνση και του επιτρέπει να κινηθεί με ασφάλεια μέσα στις απαιτήσεις της καθημερινότητάς του. Όταν οργανώνει σωστά τον χρόνο του, δεν τον βοηθά μόνο να προλάβει να ολοκληρώσει τις εργασίες του στην ώρα τους, αλλά και να μειώσει το άγχος του. Αν έχει μπροστά του πολλές υποχρεώσεις, είναι σημαντικό να τις αξιολογήσει: ποια είναι πιο δύσκολη, ποια θα του πάρει περισσότερο χρόνο και ποια πρέπει να γίνει πρώτη. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να βάλει μια λογική σειρά, να ξεκινήσει βήμα-βήμα και να μην πελαγώσει. Έτσι, αποκτά μεγαλύτερο έλεγχο στις υποχρεώσεις του και νιώθει πιο σίγουρος και αποτελεσματικός.

          Viewing 3 reply threads