Ντουρακη
Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
-
May 7, 2025 at 9:05 pm #1996
Η διδασκαλία της διαχείρισης χρόνου σε μαθητές/μαθήτριες με ήπια νοητική αναπηρία απαιτεί τη χρήση πολυαισθητηριακών προσεγγίσεων,
1.1 Η έννοια του χρόνου,
Ο χρόνος αποτελεί μια πολυσύνθετη έννοια αρχικός στόχος η κατανόηση της έννοιας του χρόνου ως προς τη ροή γεγονότων και φαινομένων σε μια αλληλουχία χρονικών γεγονότων.
Σκοπός : Η αντίληψη του χρόνου ως μία γραμμική πρόοδο που ξεκινά από το παρελθός, συνεχίζει στο παρόν και καταλήγει στο μέλλον. Τον τρόπο που μπορούμε να τον μετρήσουμε , μέσα από ρολόγια, χρονόμετρα, ημερολόγια και την ένταξη του χρόνου σε λεπτά, ώρες ημέρες, εβδομάδες, μήνες και χρόνια που χρησιμοποιούμε , για να οργανώσουμε την καθημερινότητά μας.
→ Πόσο διαρκεί ένα λεπτό, μία ώρα, μία ημέρα.
→ Σύνδεση με συγκεκριμένες σχολικές ρουτίνες, η διάρκεια μιας σχολικής ώρας, η διάρκεια του διαλείμματος.
→ Διαχωρισμός παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος, (ανάκληση γεγονότων που είχαν συμβεί στο παρελθόν, πράγματα που θα θέλαμε να κάνουμε στο προσεχές μέλλον.
→ Οπτικά βοηθήματα = χρονοδιαγράμματα με εικόνες, ημερολόγια, ρολόγια, χρονόμετρα, χρήση της λέξεις “πριν” και “μετά”.1.2 Όσον αφορά την συσχέτιση χρόνου με τους μαθητές και μαθήτριες με ήπια νοητική υστέρηση, η αποτελεσματική διαχείριση του μπορεί να βοηθήσει, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες έχοντας κατανοήσει την λειτουργία και τη δομή του χρόνου ακολουθώντας ένα οργανωμένο πρόγραμμα, μέσα από την ιεράρχηση των εργασιών που πρέπει να φέρουν σε πέρας σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να συμβάλλει στη μείωση του άγχους και της σύγχυσης. Δημιουργούν σταδιακά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα με καθημερινές ρουτίνες που έχουν αρχή, μέση και τέλος, με την επίτευξη μικρών στόχων που βοηθά στη μείωση της αναβλητικότητας. Ενισχύει την αυτονομία , μέσω της διαχείρισης του χρόνου οι μαθητές και οι μαθήτριες γίνονται πιο ανεξάρτητοι και έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν οι ίδιοι καθημερινές μικρές ρουτίνες χωρίς να εξαρτώνται από τη συνεχή υπενθύμιση και βοήθεια των οικείων τους. Είναι ικανοί μέσα σε χρονικό πλαίσιο να ολοκληρώνουν τη μελέτη και τις εργασίες τους, τηρώντας προθεσμίες που τους έχουν δοθεί. Κατακτούν μια βασική ικανότητα που τους είναι βοηθητική και εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος.
1.3 Μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε το χρόνο μέσω της χρήσης STEAM.
Στόχος : Η κατανόηση των βασικών εννοιών του χρόνου από το μαθητή / μαθήτρια, η ανάπτυξη “στρατηγικών” και δεξιοτήτων οργάνωσης του χρόνου, μέσω δραστηριοτήτων χρησιμοποιώντας αρχές του STEAM.
1 : Ανακαλύπτοντας την έννοια του χρόνου.
*Στόχος : Να κατανοήσει ο μαθητής την έννοια του χρόνου μέσα από τη σύνδεση με της μονάδες του χρόνου , βάση των καθημερινών δραστηριοτήτων.
*Κατανόηση της έννοιας του χρόνου μέσα τα φυσικά φαινόμενα : Παρατηρούμε και αναλύουμε τα φυσικά φαινόμενα που δείχνουν την αλλαγή του χρόνου (ανατολή, δύση του ήλιου, η έννοια της ημέρας μέσα σε 24 ώρες).
*Χρονική γραμμή δραστηριοτήτων : Με τη βοήθεια εικονογραφημένων καρτών με δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας, με στόχο να μπουν σε χρονική σειρά. (Ώρα για το σχολείο, ώρα για φαγητό, ώρα για περίπατο).
*”Το δικό μας ημερολόγιο” : Διατήρηση ενός απλού εικονογραφημένου ημερολογίου ξεκινώντας με τη σχολική ρουτίνα : κάθε μάθημα διαρκεί 45 λεπτά, το διάλειμμα διαρκεί 10 λεπτά).2 : Γνωριμία με τα εργαλεία του χρόνου.
*Στόχος : Η εξοικείωση του μαθητή , / της μαθήτριας με απλά εργαλεία μέτρησης του χρόνου και η κατανόηση της χρήσης τους.
*Αναγνώριση της ώρας (πόσο διαρκεί μία ώρα, πόσο μισή ώρα). Παρατήρηση διάφορων ρολογιών (αναλογικό – ψηφιακό).
*Γνωριμία και σταδιακή εξοικείωση με τη χρήση ψηφιακού χρονομέτρου, μέσω υπολογιστή.3. Οργανώνοντας την ημέρα
*Στόχος : Να μάθει ο μαθητής/ η μαθήτρια να οργανώνει ένα πρόγραμμα με απλές καθημερινές δραστηριότητες.
*Δημιουργία καρτών με εικόνες καθημερινών δραστηριοτήτων που ο μαθητής/μαθήτρια τις τοποθετεί σε μία σειρά, για να δημιουργήσει το ημερήσιο πρόγραμμά του/της.
*Δημιουργία ενός εβδομαδιαίου πίνακα με τις ημέρες της εβδομάδας και πλαίσια, με σκοπό την τοποθέτηση των καρτών με τις προγραμματισμένες δραστηριότητες.
*Απλές ασκήσεις υπολογισμού του χρόνου για την πραγματοποίηση μιας δραστηριότητας.4.Χρήση ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να βοηθήσουν
*Clock Learning Games for Kids → βοηθά στην αναγνώριση αναλογικών και ψηφιακών ρολογιών.
*SkyView Lite → Μπορούν να βοηθήσουν στη κατανόηση του ετήσιου και ημερήσιου κύκλου.
*Google Calendar: Προσφέρει οπτικό χρονοδιάγραμμα.
*Canva: Για τη σχεδίαση και τη δημιουργία οπτικών χρονοδιαγραμμάτων με εικόνες και κείμενο.
*Google Slides / Microsoft PowerPoint: Μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία χρονοδιαγραμμάτων με σχήματα, κείμενο και εικόνες.5. Παιδαγωγικές αρχές – ανατροφοδότηση
*Τα προγράμματα στηρίζονται στην εξατομικευμένη μάθηση, με γνώμονα τις ανάγκες μαθητών με ήπια νοητική στέρηση.
*Δίνεται η δυνατότητα κατανόησης σύνθετων εννοιών, όπως είναι ο χρόνος με τη βοήθεια οπτικών βοηθημάτων.
*Η διαδικασία της μάθησης πραγματοποιείται, μέσω αποτελεσματικής και ενεργής συμμετοχής των μαθητών.6.Συμπέρασμα
*Αποτελεί δομημένη οπτική και πρακτική προσέγγιση.
*Συνδυάζει τη διεπιστημονική μάθηση και τη διαδραστικότητα
*Δίνει έμφαση στην εξατομικευμένη μάθηση.Attachments:
You must be logged in to view attached files. -
April 23, 2025 at 10:26 am #1871
θα μπορούσε να ενισχύσει την ανεξαρτησία τους, να οργανώσουν τις δραστηριότητες τους. Κατανοώντας την έννοια του χρόνου και προσπαθώντας κάθε φορά να οργανώσουν το χρόνο τους γίνονται περισσότερο ανεξάρτητα όσον αφορά τις καθημερινές τους” ρουτίνες” και αισθάνονται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.
-
-
AuthorPosts