Montesidou Maria

Forum Replies Created

Viewing 4 reply threads
  • Author
    Posts
    • #2063
      Montesidou Maria
      Participant
        @mea25139

        Ακολουθεί το χρονοδιάγραμμα…

        Attachments:
        You must be logged in to view attached files.
      • #1969
        Montesidou Maria
        Participant
          @mea25139

          Οι μαθητές με ήπια νοητική αναπηρία μπορούν να χρησιμοποιήσουν απλά μαθηματικά μοντέλα για να υπολογίσουν τη διάρκεια διάφορων δραστηριοτήτων. Για παράδειγμα, μαθαίνουν να χωρίζουν τη μέρα τους σε διαστήματα 30 ή 60 λεπτών και να καταγράφουν πόσο χρόνο αφιερώνουν σε κάθε δραστηριότητα, π.χ. 30 λεπτά διάβασμα.
          Παράλληλα, μέσα από καλλιτεχνικά εργαλεία, όπως η δημιουργία ρολογιών από χαρτόνι, οι μαθητές μπορούν να αποτυπώσουν γραφικά τη χρονική κατανομή της ημέρας τους.

          Αναφορικά με την αξιολόγηση, οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν και να πουν σωστά την ώρα σε αναλογικά ή ψηφιακά ρολόγια,
          να χρησιμοποιούν οπτικά προγράμματα ή ημερολόγια για να τσεκάρουν αν ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες στην ώρα τους, καθώς και να απαντούν σε ερωτήσεις, όπως «Τι έκανες στην ώρα που είχες για διάβασμα;».

        • #1961
          Montesidou Maria
          Participant
            @mea25139

            Ειδικοί διδακτικοί στόχοι για τη διαχείριση του χρόνου μέσω της μεθοδολογίας STEAM.

            Ο μαθητής:

            1. κατασκευάζει το προσωπικό του εβδομαδιαίο πρόγραμμα με εικόνες με διάφορα υλικά ή ψηφιακά εργαλεία. Ο στόχος θεωρείται επιτυχής όταν ολοκληρώνει το πρόγραμμά του με ακρίβεια και συνέπεια, παρουσιάζοντας λογική σειρά και κατανοητή οπτικοποίηση των δραστηριοτήτων.
            2. χρησιμοποιεί χρονόμετρο για να τηρεί τη διάρκεια δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την επίλυση προβλήματος. Ο στόχος επιτυγχάνεται όταν ο μαθητής ολοκληρώνει τις δραστηριότητες εντός του προκαθορισμένου χρόνου, χωρίς συνεχή εξωτερική υπενθύμιση.
            3. αναγνωρίζει και περιγράφει τη σωστή αλληλουχία ενεργειών σε μια δραστηριότητα συναρμολόγησης απλού μοντέλου (π.χ. STEAM κατασκευή). Ο στόχος θεωρείται επιτυχής όταν ο μαθητής μπορεί να εξηγήσει προφορικά ή με εικόνες τα βασικά βήματα της διαδικασίας με σωστή χρονική σειρά.
            4. αναστοχάζεται για τη χρήση του χρόνου του στο τέλος της ημέρας, με καθοδήγηση και μέσω φύλλου αυτοαξιολόγησης. Ο στόχος επιτυγχάνεται όταν ο μαθητής είναι σε θέση να εντοπίσει και να εκφράσει τουλάχιστον μία στιγμή επιτυχούς διαχείρισης χρόνου και μία πρόκληση που αντιμετώπισε.

            Μέθοδοι διαχείρησης χρόνου.

            1. Καταγραφή χρόνου: μέσω ζωγραφικής ή απλών σημειώσεων, ο μαθητής παρακολουθεί πόσο χρόνο αφιέρωσε σε κάθε δραστηριότητα.
            2.Ψηφιακές εφαρμογές: χρήση εργαλείων όπως το “Visual Schedule” για υποστήριξη στην οργάνωση και αυτορρύθμιση.
            3. Time Timer: εργαλείο που βοηθά τον μαθητή να κατανοήσει οπτικά τη ροή του χρόνου.
            4.Πίνακας “πριν-μετά”: για την ενίσχυση της κατανόηση της λογικής σειράς βημάτων μιας δραστηριότητας.
            5.Οπτικό πρόγραμμα: χρηση εικονοκαρτών ή εικονικών ημερολογίων για την προβλεψιμότητα και την κατανόηση της αλληλουχίας.

          • #1896
            Montesidou Maria
            Participant
              @mea25139

              Οι σημαντικότερες προαπαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας μαθητής με ήπια νοητική αναπηρία για να μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά τον χρόνο είναι: α) η αντίληψη του χρόνου, δηλ. να κατανοεί βασικές χρονικές έννοες, π.χ. “πριν”, τώρα”, “σε 1 ώρα”, β) να αναγνωρίζει χρονικές περιόδους, π.χ. “πρωί”, “βράδυ”, τις ημέρες της εβδομάδας, γ) να γνωρίζει ότι κάποιες δραστηριότητες γίνονται συγκεκριμένες ώρες, όπως το φαγητό, δ) να γνωρίζει την αλληλουχία ορισμένων ενεργειών, δηλ. τις ενέργειες που χρειάζεται να κάνει για να ετοιμάσει την τσάντα για το σχολείο.

              Δυσκολίες/Περιορισμοί

              -Μη κατανόηση ορισμένων αφηρημένων χρονικών εννοιών, όπως ο όρος “προθεσμία”.

              -Αργή επεξεργασία πληροφοριών

              -Περιορισμένη μνήμη εργασίας

              -Ανάγκη για εξωτερική καθοδήγηση, λόγω έλλειψης αυτορρύθμισης

              Η εκμάθηση στρατηγικών διαχείρισης χρόνου απαιτεί επαναλαμβανόμενη πρακτική, οπτική υποστήριξη και σταδιακή ανάληψη πρωτοβουλίας. Στη μελέτη των Hughes et al. (2010), υπογραμμίζεται η αξία των οπτικών βοηθημάτων και της τεχνολογίας υποστήριξης, όπως χρονοδιαγράμματα και χρονόμετρα, για τη βελτίωση των δεξιοτήτων αυτών των μαθητών.

            • #1874
              Montesidou Maria
              Participant
                @mea25139

                •Αρχικά, η διαχείρηση του χρόνου αποτελεί βασική δεξιότητα ζωής κάθε ατόμου. Ειδικότερα, για τους μαθητές/τις μαθήτριες με ήπια νοητική αναπηρία, η ικανότητα να οργανώνουν τις δραστηριότητές τους, να προβλέπουν τι πρέπει να κάνουν και πότε αποτελεί πρόκληση. Ορισμένα προβλήματα που εμφανίζονται αφορούν τη δυσκολία στην κατανόηση της αλληλουχίας των γεγονότων, περιορισμένη ικανότητα να εκτιμήσουν τη διάρκεια δραστηριοτήτων, αδυναμία να θέσουν προτεραιότητες ή να εστιάσουν σε καθήκοντα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, καθώς και ελλειψη στρατηγικών αυτορρύθμισης και συνεπώς ανάγκη εξωτερικής καθοδήγησης. Γίνεται, λοιπον, φανερό ότι η διδασκαλία διαχείρισης χρόνου είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη της αυτονομίας των μαθητών αυτών.
                •Μερικά παραδείγματα που δηλώνουν, ότι η αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου είναι κρίσιμη είναι πρώτον, στο σχολείο η οργάνωση μεταξύ διαφορετικών μαθημάτων, διαλειμμάτων και δραστηριοτήτων, π.χ. να προλάβουν να μαζέψουν την τσάντα τους πριν αλλάξει η ώρα, δεύτερον, η ρουτίνα στο σπίτι, ξύπνημα, προετοιμασία για το σχολείο, ώρες φαγητού, προσωπική υγιεινή, ύπνος, τρίτον, σχετικά με κοινωνικές δραστηριότητες, να είναι στην ώρα τους για παιχνίδι ή άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, τέταρτον, αναφορικά με την μελλοντική επαγγελματική ζωή, η ικανότητα να ολοκληρώνουν εργασίες εντός προθεσμιών και να οργανώνουν τον χρόνο εργασίας είναι απαραίτητη.
                •Πιο συγκεκριμένα, σε μαθησιακά περιβάλλοντα η ρουτίνα, μπορεί να διευκολύνει τη διαχείριση χρόνου, καθώς ο μαθητής γνωρίζει πότε και τι να περιμένει. Αντίθετα, μία αλλαγή στο πρόγραμμα π.χ. αλλαγές δασκάλου ή μαθήματος, αυξάνουν τη δυσκολία, ειδικά όταν ο μαθητής δεν έχει οπτική ή λεκτική υποστήριξη. Ακόμα, απαιτητικές ημέρες, όπως γιορτές ή παρουσιάσεις, δυσκολεύουν επίσης τους μαθητές. Τέλος, δραστηριότητες με αρχη-μέση-τέλος είναι ξεκάθαρα πιο διαχειρίσιμες σε σχέση με τις ανοιχτού τύπου.
                •Ορισμένοι τρόποι/διαδικασίες εκτίμησης της διάρκειας επιμέρους δράσεων είναι η Χρήση χρονομέτρου, καθώς ο μαθητής “βλέπει” την ώρα να περνά, ή με σύγκριση, π.χ. “τόσο όσο κρατάει ένα τραγούδι”. Επίσης, μέσα από την επανάληψη κάποιας δραστηριότητας ο μαθήτης/ η μαθήτρια μαθαίνει εμπειρικά να εκτιμά το χρόνο. Τέλος, όταν μια χρονική ακολουθία αναπαρίσταται με τη χρήση εικόνων ή συμβόλων συμβάλλουν στην κατανόηση.

            Viewing 4 reply threads