Rafailia Lagourou
Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
-
May 8, 2025 at 8:48 am #2000
Επισυνάπτω την πρόταση μου στο έγγραφο word.
Attachments:
You must be logged in to view attached files. -
April 29, 2025 at 10:28 am #1948
Για τον υπολογισμό του χρόνου που απαιτείται για διάφορες σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες θα μπορούσε να κατασκευαστεί με μαθηματικά μοντέλα αν μπορούν στο περίπου να υπολογίζουν την χρονική διάρκεια της κάθε δραστηριότητας με προσθέσεις και αφαιρέσεις χρησιμοποιόντας την ώρα. Επίσης σε δημιουργία ενός εβδομαδιαίου προγράμματος εντός και εκτός τάξης όπου ο μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να αριθμήσει τις δραστηριότητές του και να βάζει χρονικό πλαίσιο για τη διάρκεια της κάθε μίας. Έτσι θα μπορούν να εναλλάσουν με χρώματα υπογραμμίσεις της ώρας για τη κάθε δραστηριότητα και έτσι να αντιλαμβάνονται καλύτερα το πόσο διαρκεί η κάθε μία.
Όσον αφορά τα καλλιτεχνικά μοντέλα θα μπορούσε να κατασκευαστεί ένα ρολόι ημέρας όπου θα το χωρίσουν με χρώματα σε μέρη: πχ. σχολείο, μελέτη, φαγητό , παιχνίδι βοηθόντας έτσι ώστε να κατανοούν και περισσότερο την καθημερινότητα και τη ρουτίνα τους. Επιπλέον θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ένα κολλάζ δραστηριότητων με τα ίδια μοιρασμένα μέρη( σχολείο, φαγητό, παιχνίδι, ανάπαυση), και με βάση αυτό να μπορούν να τα τοποθετούν με σωστή χρονική σειρά. Ο τρόπος αξιολόγησης θα μπορούσε να γίνει με ερωτήματα πάνω σ αυτά τα μοντέλα πχ. τι ώρα γίνεται η δραστηριότητα της μελέτης ή πόση ώρα σου παίρνει η μελέτη και πόση ώρα το φαγητό ώστε να δείχνει τη πλήρη κατανόηση του χρόνου. Επίσης θα μπρούσαμε να το δώσουμε τον χώρο της αυτοαξιόλογησης ρωτόντας τον αν είναι ευχαριστημένος από τον χρόνο που διαθέτει για την κάθε δραστηριότητα, αν θα άλλαζε κάτι την επόμενη μέρα, ή αν κάποια δραστηριότητα του πήρε περισσότερο χρόνο από όσο νόμιζε.Με αυτόν τον τρόπο χρησιμοποιούμε και άμεσα ανατροφοδότηση προς τον μαθητή είτε άμεση είτε με μια καταγραφή βελτίωσης (μπράβο, χρήση εικονιδίων, emoji, αυτοκόλλητα) κλπ.
-
April 26, 2025 at 8:18 am #1912
Ειδικός Διδακτικός στόχος που μπορεί να αποτυπωθεί για έναν μαθητή με νοητική αναπηρία είναι ο παρακάτω:
1) Συμπεριφορά: να χρησιμοποιεί χρονόμετρο για να ολοκληρώσει μία δραστηριότητα
Συνθήκη: η χρήση ενός ψηφιακού χρονόμετρου
Κριτήριο: από τις 3 φορές που θα προσπαθήσει τουλάχιστον να ολοκληρώσει μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο τις 2 προσπάθειες.Συλλογή πληροφοριών για διάφορες μεθόδους διαχείρισης χρόνου:
Οι μέθοδοι μπορεί να είναι είτε οπτικές είτε βιωματικές για τον μαθητή με ήπια νοητική αναπηρία. Πιο συγκεκριμένα μπορεί να γίνεται κατάτμηση της ημέρας σε μπλοκ χρώματος, κάθε χρώμα και είδος δραστηριότητας. Τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι ένα εκτυπώσιμο εβδομαδιαίο πρόγραμμα ή με κάποιον διαδραστικό πίνακα. Επίσης ο μαθητής στο τέλος της ημέρας να μπορεί να καταγράφει πώς πήγε η μέρα και αν τηρήθηκε το πρόγραμμα εντός του χρονοδιαγράμματος που ορίστηκε. Τα εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει θα είναι βιωματικού σκοπού με αυτοκόλλητα προσώπων( emoji). -
April 24, 2025 at 8:59 am #1887
Οι προαπαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ένας μαθητής/μία μαθήτρια με ήπια νοητική αναπηρία για τη διαχείριση χρόνου είναι η σωστή αντίληψη και κατανόηση του χρόνου. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να έχει κατανοήσει τις ημέρες, μήνες και εποχές, τις χρονικές έννοιες όπως: πριν, τώρα, μετά και ίσως για να χρησιμοποιηθεί κάποιο χρονοόμετρο θα πρέπει να γνωρίζει τη λειτουργία της ώρας είτε σε αναλογική είτε σε ψηφιακή μορφή.
Όσον αφορά τη ρουτίνα θα πρέπει ο μαθητής να είναι ικανός να μπορεί να κατανοεί τη διαδικασία για να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη ρουτίνα και τα βήματα της. Επίσης θα πρέπει να διαθέτει μνήμη όπου θα μπορεί να περογράφει πχ τι έγινε χθες στη δραστηριότητα αυτή ή ποσο χρόνο μου πήρε κλπ.
Προαπατούμενες δεξιότητες επίσης αποτελούν η ικανότητα της ρύθμισης του χρόνου της εργασίας για τον καθένα, όπως επίσης και η κατανόηση προτεραιοτήτων σε κάθε δραστηριότητα/εργασία. Βασική προϋπόθεση αποτελεί και το αν ο μαθητής διαθέτει κίνητρα πχ. αν έχει στόχο τον τερματισμό μίας εργασίας εντός του προβλεπόμενου χρόνου, και αν διαθέτει κίνητρο για συμμετοχή στην τάξη και εξέλιξη.Σε όλα τα παραπάνω μπορεί να υπάρξουν δυσκολίες και περιορισμοί. Αρχικά η μη κατανόηση χρόνου αποτελεί τη μεγαλύτερη δυσκολία για τη διαχείριση του. Μπορεί να υπάρξουν προβλήματα στην οργάνωση, στις προτεραιότητες και στη κατανομή χρόνου των εργασιών. Επίσης μπορεί να υπάρξει δυσκολία στην αργή επεξεργασία πληροφοριών και η κατανομή του χρόνου να μη πραγματοποιείται όπως τον έχει ορίσει. Σημαντική προαπαιτούμενη δεξιότητα είναι να έχει συγκέντρωση και να μη διασπάται η προσοχή του καθώς και εκεί δημιουργείται σοβαρή δυσκολία για τον συντονισμό του μαθητή. Έτσι λοιπόν μέσα από αυτές τις δυσκολίες του μαθησιακού και συμπεριφορικού προφίλ, έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται στον μαθητή σύγχιση και άγχος και γίνεται αντιληπτό ότι χρειάζεται διαρκή υποστήριξη και υπενθύμιση του τι πρέπει να κάνει και πως να προχωρήσει.
-
April 24, 2025 at 7:50 am #1885
Η διαχείριση χρόνου για τον κάθε μαθητή είναι μείζονος σημασίας. Ακόμα πιο σημαντική είναι για τα άτομα με ήπια νοητική Αναπηρία καθώς η διαχείρισή τους βοηθά στη διαχείριση του άγχους τους και στην οργάνωση των δραστηριοτήτων τους με σωστά χρονοδιαγράμματα και σωστή βαρύτητα στο καθένα από αυτά.
Από πραγματικά παραδείγματα ένας μαθητής με ήπια νοητική αναπηρία έχοντας τη σωστή υποστήριξη για το πώς να διαχειρίζεται τον χρόνο του μπορεί να ολοκληρώνει τις ασκήσεις του στην ώρα τους, να προετοιμάζεται για τα τεστ και να μην αφήνει τις εργασίες του για την τελευταία στιγμή. Επίσης η διαχείριση χρόνου στην καθημερινότητα του του μαθητή, τον οδηγεί σε μία ρουτίνα που του εξασφαλίζει ασφάλεια και αυτορρύθμιση.
Η αποτελεσματική διαχείριση χρόνου εξαρτάται άμεσα από τον όγκο καθηκόντων. Ένας μεγάλος αριθμός εργασιών μπορεί να αποθαρρύνει έναν μαθητή. Η κατάτμηση των εργασιών σε μικρότερα βήματα είναι απαραίτητη.
Επίσης απραίτητο είναι το επίπεδο πολυπλοκότητας. Οι πιο σύνθετες εργασίες απαιτούν περισσότερο χρόνο επεξεργασίας, κυρίως σε μαθητές με ήπια νοητική Αναπηρία.
Η Προβλεψιμότητα της ρουτίνας είναι ένα σταθερό ημερήσιο πρόγραμμα που ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας και επιτρέπει την καλύτερη εκτίμηση του χρόνου που απαιτείται για κάθε δραστηριότητα.
Τέλος βασική προϋπόθεση αποτελεί η στήριξη από το περιβάλλον. Η χρήση οπτικών προγραμμάτων, χρονόμετρων και λεκτικών υπενθυμίσεων βοηθά τους μαθητές με ήπια νοητική Αναπηρία να κατανοήσουν τη ροή του χρόνου.Οι μαθητές με ήπια νοητική Αναπηρία προκειμένου να κατανοήσουν και να διαχειριστούν καλύτερα τον χρόνο τους, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε:
Χρήση χρονόμετρου (timer): Το οπτικό χρονόμετρο (π.χ. Time Timer) βοηθά τους μαθητές να βλέπουν οι ίδιοι τον χρόνο να περνάει.
Οπτικά προγράμματα: Πίνακες με εικόνες και ώρες που δείχνουν πότε ξεκινά και τελειώνει κάθε δραστηριότητα.
Καθιέρωση μεταβάσεων με ρυθμό: Χρήση μουσικής ή ήχων για τις μεταβάσεις μεταξύ δραστηριοτήτων ώστε να αναγνωρίζεται η έναρξη και η λήξη.
-
-
AuthorPosts