2ο Στάδιο
2 πρώτα βήματα.
Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
Με το σχεδιασμό ενός μαθησιακού προγράμματος καθημερινά, ο μαθητής /τρια με ήπια νοητική αναπηρία, θα πρέπει να κάνει αναφορά στις δραστηριότητες του, καθώς και στη σειρά προτεραιότητάς τους κατά τη διεκπεραίωσή τους.
Να είναι για παράδειγμα σε θέση να διαβάσει αρχικά κάποιο κείμενο, έπειτα να γράψει μια εργασία και στο τέλος να ασχοληθεί με κάποιο εκπαιδευτικό παιχνίδι. Αυτό μπορεί να γίνει μία ρουτίνα, όπου κάθε φορά η ολοκλήρωσή της έρχεται ως μία επιτυχία.
Πάντα υπό την καθοδήγηση και ενθάρρυνση του εκπαιδευτικού.
Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι διαχείρισης του χρόνου. που βοηθούν τους μαθητές να συγκεντρώνονται, να αυτορυθμίζονται, να προσανατολίζονται, να προσαρμόζονται στις καταστάσεις και να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις.
Με τη χρήση χρονόμετρων, χρωμάτων, ρολογιών, δια δραστικών πινάκων- εργαλείων, εικονιδίων, εβδομαδιαίων πινάκων, πινάκων ”τώρα-μετά”κ.α.
Οι στόχοι μας θα μπορούσαν να είναι η αναγνώριση γεωμετρικών σχημάτων με τη χρήση πλαστελίνης, η εκμάθηση χρωμάτων μέσα από εναλλαγή καρτών , η ανακάλυψη αντικειμένων, ζώων , γραμματων, αριθμών , η κατανόηση της έννοιας του χρόνου ( μαθαίνω την ώρα, τις εποχές, τους μήνες)
Σκοπός μας θα μπορούσε να είναι τις 2 από τις 3 φορές να υπάρχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα με σαφείς απαντήσεις. Και αυτό θα ήταν πιο εύκολα επιτεύξιμο αν αναλυόταν κάθε φορά η εργασία σε μικρά βήματα που θα είχαν συγκεκριμένο χρόνο ολοκλήρωσης.
Ως επιβράβευση προς το μαθητή και σαν ένα κίνητρο για να συνεχίσει θα μπορούσαν να είναι κάποια αυτοκόλλητα ή σφραγίδες ή κάποια μικροδωράκια.