Maria

Forum Replies Created

Viewing 1 reply thread
  • Author
    Posts
    • #1952
      Maria
      Participant
        @kouraki

        2ο Στάδιο
        2 πρώτα βήματα.
        Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
        Με το σχεδιασμό ενός μαθησιακού προγράμματος καθημερινά, ο μαθητής /τρια με ήπια νοητική αναπηρία, θα πρέπει να κάνει αναφορά στις δραστηριότητες του, καθώς και στη σειρά προτεραιότητάς τους κατά τη διεκπεραίωσή τους.
        Να είναι για παράδειγμα σε θέση να διαβάσει αρχικά κάποιο κείμενο, έπειτα να γράψει μια εργασία και στο τέλος να ασχοληθεί με κάποιο εκπαιδευτικό παιχνίδι. Αυτό μπορεί να γίνει μία ρουτίνα, όπου κάθε φορά η ολοκλήρωσή της έρχεται ως μία επιτυχία.
        Πάντα υπό την καθοδήγηση και ενθάρρυνση του εκπαιδευτικού.
        Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι διαχείρισης του χρόνου. που βοηθούν τους μαθητές να συγκεντρώνονται, να αυτορυθμίζονται, να προσανατολίζονται, να προσαρμόζονται στις καταστάσεις και να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις.
        Με τη χρήση χρονόμετρων, χρωμάτων, ρολογιών, δια δραστικών πινάκων- εργαλείων, εικονιδίων, εβδομαδιαίων πινάκων, πινάκων ”τώρα-μετά”κ.α.
        Οι στόχοι μας θα μπορούσαν να είναι η αναγνώριση γεωμετρικών σχημάτων με τη χρήση πλαστελίνης, η εκμάθηση χρωμάτων μέσα από εναλλαγή καρτών , η ανακάλυψη αντικειμένων, ζώων , γραμματων, αριθμών , η κατανόηση της έννοιας του χρόνου ( μαθαίνω την ώρα, τις εποχές, τους μήνες)
        Σκοπός μας θα μπορούσε να είναι τις 2 από τις 3 φορές να υπάρχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα με σαφείς απαντήσεις. Και αυτό θα ήταν πιο εύκολα επιτεύξιμο αν αναλυόταν κάθε φορά η εργασία σε μικρά βήματα που θα είχαν συγκεκριμένο χρόνο ολοκλήρωσης.
        Ως επιβράβευση προς το μαθητή και σαν ένα κίνητρο για να συνεχίσει θα μπορούσαν να είναι κάποια αυτοκόλλητα ή σφραγίδες ή κάποια μικροδωράκια.

      • #1898
        Maria
        Participant
          @kouraki

          Για την επιτυχία ενός σωστού εκπαιδευτικού προγράμματος θα πρέπει να προϋπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, έτσι ώστε ο μαθητής να μπορεί να οργανώνεται καλύτερα, να διαχειρίζεται τις εκάστοτε καταστάσεις και σιγά σιγά να αυτονομείται. Ανεξαρτητοποιείται με αυτόν τον τρόπο μέσα από τα ειδικά προγράμματα παρέμβασης, τα οποία συμπεριλαμβάνουν δραστηριότητές αυτορρύθμισης, υπολογισμού του χρόνου και κατ΄επέκταση αντιμετώπισης του άγχους.
          Οι μαθητές με ήπιες νοητικές αναπηρίες, στα τμήματα ένταξης συχνά δυσκολεύονται να αντιληφθούν το χρόνο, να προγραμματιστούν και να δραστηριοποιηθούν .
          Το κάθε παιδί βέβαια μπορεί να εμφανίσει διαφορετικό βαθμό προόδου και να επιτύχει το στόχο του σε άλλο χρονικό πλαίσιο από αυτό που συνήθως προκαθορίζεται.
          Σίγουρα όμως σε κάθε περίπτωση με την επίτευξη των στόχων τους, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση τους και προχωρούν έτσι κάθε φορά όλο και πιο δυναμικά.
          Η διαχείριση του χρόνου είναι μια δεξιότητα που θα πρέπει – όχι μόνο οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες- άλλα όλοι μας να την αποκτήσουμε, καθώς καθημερινά τα καθήκοντά και οι υποχρεώσεις μας ολοένα και αυξάνονται.

      Viewing 1 reply thread