Αικατερινη Ιορδανοπουλου mea25124

Forum Replies Created

Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • #2026

      Σας επισυνάπτω την πρόταση μου.

      Attachments:
      You must be logged in to view attached files.
    • #1981

      2o στάδιο μέρος 1
      Διδακτικοί στόχοι
      1.Ο μαθητής να μαζεύει την τσάντα σε 2 λεπτά με χρήση χρονομέτρου χωρίς να ξεχάσει κάποιο αντικείμενο με ποσοστό επιτυχίας 70% σε διάστημα 2 εβδομάδων.
      2.Ο μαθητής να ολοκληρώνει μια μαθηματική πράξη που του ανατέθηκε χωρίς βοήθεια χρονομετρώντας τον εαυτό του με χρήση χρονομέτρου με ποσοστό επιτυχίας 60%
      3.Ο μαθητής να φτιάξει με αυτοκόλλητα το χθεσινό του πρόγραμμα δραστηριοτήτων με ή χωρίς βοήθεια με ποσοστό επιτυχίας 70%
      4.Ο μαθητής να σημειώνει την ώρα του αναλογικού ρολογιού όποτε χτυπάει το κουδούνι με ποσοστό επιτυχίας 80% σε διάστημα μιας ημέρας

      Ως μέθοδοι διαχείρισης χρόνου θα ήταν:

      Η μέθοδος Pomodoro. Χρησιμοποιεί ένα χρονόμετρο για να χωρίζει την εργασία σε διαστήματα, 25 λεπτών, που χωρίζονται από μικρά διαλείμματα 5 λεπτών.
      Time Blocking, είναι μια τεχνική διαχείρισης χρόνου που βασίζεται στον προγραμματισμό της ημέρας σου σε μπλοκ χρόνου, όπου κάθε μπλοκ είναι αφιερωμένο σε μια συγκεκριμένη εργασία ή τύπο εργασίας.
      H μέθοδος Smart, είναι μια τεχνική καθορισμού στόχων και χρησιμοποιείται ευρέως στη διαχείριση χρόνου, στην προσωπική ανάπτυξη, αλλά και στο επιχειρηματικό περιβάλλον.
      To-Do List (λίστα υποχρεώσεων), είναι ένα από τα πιο απλά αλλά ισχυρά εργαλεία διαχείρισης χρόνου και παραγωγικότητας. Σε βοηθά να καταγράψεις όλα όσα πρέπει να κάνεις, ώστε να μην τα ξεχνάς και να μπορείς να τα οργανώνεις με βάση τη σημασία ή την προθεσμία τους.
      Μέθοδος Eisenhower, είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο προτεραιοποίησης εργασιών, βασισμένο στη διάκριση ανάμεσα στο τι είναι σημαντικό και τι είναι επείγον.

      2ο στάδιο μέρος 2

      Ένα μαθηματικό μοντέλο υπολογισμού χρόνου θα απαιτούσε από τον μαθητή αφού διδαχτεί τις πράξεις της πρόσθεσης και αφαίρεσης την καταγραφή μιας δραστηριότητας σημειώνοντας τον χρόνο έναρξης και λήξης και υπολογισμού του χρόνου διάρκειας με σκοπό την κατανόηση του χρόνου και έπειτα την διαχείριση του. Ο μαθητής μπορεί επίσης να δημιουργήσει ένα παραμυθάκι με τον εαυτό του κάνοντας τις δραστηριότητες της ημέρας ή ένα τραγούδι που θα ηχογραφήσει με την φωνή του με το καθημερινό του πρόγραμμα.
      Με την χρήση ενός καλλιτεχνικού μοντέλου με την χρήση αυτοκόλλητων, ζωγραφικής, και του υπολογιστή ο μαθητής θα μπορεί να απεικονίζει την κάθε δραστηριότητα σημειώνοντας δίπλα από την εικόνα την ώρα έναρξης και τοποθετώντας τις δραστηριότητες σε σωστή χρονική σειρά. Επίσης ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει ένα ρολόι που κάθε ώρα να παρουσιάζει γύρω από το ρολόι την κάθε δραστηριότητα και ο μαθητής να κατευθύνει τους δείκτες του ρολογιού για την κάθε δραστηριότητα αφού εξοικειωθεί με το πρόγραμμα.

      Για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της μεθόδου μπορούν να δοθούν στο μαθητή ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης σχετικά με την κάθε μέθοδο όπως , ‘Σε τι σε βοήθησε αυτή η δραστηριότητα που κάναμε;’ ‘Πιστεύεις ότι σε σχέση με χθες τα πήγες καλύτερα κατά την διάρκεια της δραστηριότητας;’, ‘Τι έμαθες σήμερα που πιστεύεις θα σε βοηθούσε και στο σπίτι;’, ‘Σε ποια δραστηριότητα στο σπίτι θα σε βοηθούσε το εικονογραφημα που κάναμε σήμερα;’. Επίσης ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιολογήσει αν τηρήθηκαν οι συνθήκες που τέθηκαν και τα χρονικά όρια και να συζητήσει με το μαθητή μελλοντικούς στόχους αλλά και αναπροσαρμογή και υψηλότερη καθοδήγηση και υποστήριξη για τους στόχους που δεν τηρήθηκαν.

      Σχετικά με την ανατροφοδότηση ο κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να ενθαρρύνει τον μαθητή και να αναπροσαρμόσει την διδασκαλία με βάση τις ανάγκες του μαθητή. Μπορείς να ρωτήσεις το μαθητή πως ένιωσε κατά την διάρκεια της δραστηριότητας, αν του άρεσε κάποια δραστηριότητα πιο πολύ και γιατί, αν παρατήρησε ότι κάποια δραστηριότητα παίρνει πιο πολύ χρόνο ή λιγότερο από ότι νόμιζε και πως νιώθει όταν το πρόγραμμα του είναι οργανωμένο χρονικά με εικόνες. Επίσης μπορούν να δοθούν στο μαθητή κάποιες ενισχύσεις όπως σε περίπτωση επιτυχίας ενός στόχου να δοθούν στο μαθητή 5 λεπτά παιχνιδιού στον υπολογιστή ή με κάποιο αγαπημένο επιτραπέζιο/λέγκο ή κάποιο σύστημα με αυτοκόλλητα επιβράβευσης στο οποίο αν ολοκληρωθεί ο καθορισμένος αριθμός τότε ο μαθητής λαμβάνει την ανταμοιβή του. Με αυτή τη μέθοδο ενισχύεται και η σχέση του χρόνου, ευθύνης και τα κίνητρα του μαθητή για έναν πιο μακροπρόθεσμο στόχο.

    • #1908

      (στάδιο 1) Η διαχείριση του χρόνου αποτελεί βασική δεξιότητα για την αυτονομία ενός μαθητή ή μιας μαθήτριας με ήπια νοητική αναπηρία. Για να αναπτυχθεί αυτή η ικανότητα, είναι απαραίτητη η κατανόηση βασικών χρονικών εννοιών (όπως «πριν», «μετά», ώρες, μέρες), η αναγνώριση ρολογιού, η αίσθηση διάρκειας και η δυνατότητα ακολουθίας καθημερινών ρουτινών. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο παίζουν η συγκέντρωση και η βασική αυτοοργάνωση. Ωστόσο, τέτοιοι μαθητές συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες όπως η αργή επεξεργασία πληροφοριών, η περιορισμένη κατανόηση αφηρημένων εννοιών, η δυσκολία συγκράτησης πληροφοριών και η συναισθηματική φόρτιση όταν υπάρχει πίεση χρόνου. Η υποστήριξη μπορεί να γίνει μέσα από τη χρήση οπτικών εργαλείων, όπως εικονοκάρτες, ρολόγια, χρονόμετρα, κλεψύδρες και εικονογραφημένα προγράμματα. Η καθιέρωση σταθερών ρουτινών, η οπτικοποίηση της διάρκειας δραστηριοτήτων και η συμμετοχή της οικογένειας στην καθημερινή οργάνωση ενισχύουν την κατανόηση και βελτιώνουν την αυτορρύθμιση. Έτσι, το παιδί μπορεί να αποκτήσει καλύτερο έλεγχο του χρόνου και να λειτουργεί πιο αυτόνομα στην καθημερινότητά του.

Viewing 2 reply threads