Martínez Cascales

Forum Replies Created

Viewing 0 reply threads
  • Author
    Posts
    • #1764
      Martínez Cascales
      Participant
        @irene

        PONÈNCIA 1:
        Nom i cognoms del ponent: Francisco Pradas Esteban i Maria Felicidad Tabuenca Cuevas .
        Títol de la ponència: Retos de la investigación de la competencia digital en el aula de inglés.
        Primerament, el ponent tracta el tema del TIC com a component motivacional per atraure a l’alumnat al procés d’aprenentatge. Aquest es basa en el marc Europeu de competència digital dels educadors o el marc global de referència de competència digital.
        Parla sobre tres tipus de competències que s’han d’adquirir, que son la competència professional dels educadors, la competència pedagògica dels educadors i la competència dels estudiants.
        L’autor diu que després de fer una investigació sobre la competència digital a les aules aules hi ha una xicoteta animitat. Després d’aquests estudis es van traure conclusión favorabes i desfavorables a costa de les noves tecnologíes. A més, recomana que els futurs docents implementen les noves tecnologíes a les aules ja que ajudará al desenvolupament de l’alumnat i a la formació dels futurs docents a les universitats. A més, diu que s’han d’incluir al currículum les competències TIC.

        L’idea que m’ha paregut més important e interessant ha sigut que s’haurien de implenentar les competències digitals a les aules. En el moment en que ens trobem, la tectonolgía es imprescindible i pense que tots deuriem tenir els coneixements neccesaris sobre aquest tema.

        PONÈNCIA 2
        Nom i cognoms del ponent: Jorge Fernández

        Títol de la ponència: Agentes de Inteligencia Artificial en la educación

        Aquest autor comença explicant que és la IA, diu que es la engenyeria que crea máquines inteligents. Diu que amb el pas dels anys s’han creat robots que son, fins i tot, capaços de parlar amb les persones.
        Explica la diferència entre un chat bot tradicional només parla amb tú, es respon a les preguntes pero no fa res més, en canvi, els agents poden raonar, planificar,… L’inteligència aritifical pot inclós crear imatges i donarles moviment, donar fonts d’informació útils i són capaços ed citar-les les webs, a partir d’imatges poden crear figures 3D, poden fer mapes mentals o es poden usar per a estudiar.
        Ha mostrat molts elements els quals traballen amb IA com unes ulleres Rayban o una lámpara.
        Ha explicat quins són els elements dels agents d’IA i són el cervell, el cos i les ferramentes per a fer accións.
        Els tres aspectes que ha destacat per a l’esducació son l’optimització, l’eficiència i el seguiment.
        Parla sobre la necesitat de personalitzar l’aprenetatge a cada persona.
        Acaba dient que les opinions d’aquestes tecnologíes entre professors i alumnes són molt diferents i que els docents tenen la preocupació de que s’abuse d’aquestes ferramentes per exemple per a fer els deures.

        Aquesta ponència m’ha paregut molt interessant i he aprés que existien aquests agents d’IA, ja que, pensava que només existien el chat bots i que tot era el mateix.

        PONÈNCIA 3
        Nom i cognoms del ponent: Alicia Clemente i Maria José García
        Títol de la ponència: Cambio de mirada. Inclusión y nuevas metodologías mediante actuaciones de éxito innovadoras.

        Aquestes dos autores van parlas a costa del projecte educatiu del seu centre escolar situat en Crevillent. El profesorat d’aquesta escola es innestables i el 98% dels alumnes tenen necesitats de compensació per deigualtats. Els alumnes són marroqins, d’etnia gitana i d’altres nacionalitats.
        Amb aquest projecte, els ojectius que volien complir eren millor la convivència al centre, apropar a les families, fer práctiques inclusives, entre altres.
        Van fer una serie d’actuacións d’èxit com son per expenple el TEI, tutoia entre iguals, tant a infantil com a primária. També un plá d’ajuda familiar, la digitalització de l’aula, el taller “ponte guapo” en que han adaptat una classe del centre amb una llavadora, una secadora, una calefactor, etc per tal que els alumnes estiguen en les millors condicións posibles i pugen asear-se quan siga necessari. Un altre projecte és “digitalízate familias” o “taller café para familias”. També imparteixen classes d’espanyol per a les famílies 2 hores semanals. Aquest centre compta amb molts projectes tal com son el bibliopati o Erasmus+.

        Aquest projecte és el que més interessant m’ha paregut, però sense dubte el que més m’ha cridat l’atenció ha sigut el projecte de “ponte guapo”, em pareix una iniciativa molt interassant i que molts col·legis amb característiques similars a aquest haurirn d’implementar.

    Viewing 0 reply threads