EFTHYMIA
Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
-
May 9, 2025 at 7:11 pm #2077
-
May 9, 2025 at 7:01 pm #2074
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! ΣΑΣ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΩ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
-
May 3, 2025 at 1:12 pm #1975
ΣΥΝΕΧΕΙΑ…
Ο μαθητής/η μαθήτρια θα επιλέγει τη σωστή χρονική σειρά για τρεις απλές σχολικές δραστηριότητες (π.χ. «πρώτα διαβάζω, μετά παίζω»)
με τη βοήθεια εικόνων και προφορικής καθοδήγησης
σε τουλάχιστον 3 από τις 4 δοκιμές.Ο μαθητής/η μαθήτρια θα εκτιμά τη διάρκεια δραστηριοτήτων (π.χ. πόσο χρόνο χρειάζεται για να λύσει 5 προβλήματα)
χρησιμοποιώντας χρωματιστό χρονόμετρο και απλή φόρμα καταγραφής
με ακρίβεια ±5 λεπτών σε 3 συνεχόμενες δραστηριότητες.Ο μαθητής/η μαθήτρια θα εντοπίζει αν ολοκλήρωσε μια εργασία στον προβλεπόμενο χρόνο
χρησιμοποιώντας κάρτες με φατσούλες και χρωματικές ενδείξεις
σε τουλάχιστον 4 από τις 5 περιπτώσεις.Τα παραπανω μπορουν να επιτευχθουν με:
Οπτικά χρονοδιαγράμματα: Ατομικοί πίνακες ρουτίνας με εικόνες, χρώματα ή σύμβολα που δείχνουν τις καθημερινές δραστηριότητες.
Χρονομετρητές και εφαρμογές: Απλοί χρονόμετρα κουζίνας, χρονόμετρα με χρώμα (π.χ. Time Timer), ή εφαρμογές που δείχνουν με εικόνες τον χρόνο που απομένει.
Τεχνική “Προβλέπω – Εκτελώ – Αναστοχάζομαι”: Ο μαθητής προβλέπει πόσο χρόνο θα του πάρει μια δραστηριότητα, την εκτελεί και στη συνέχεια συγκρίνει με τον πραγματικό χρόνο.
Εργαλεία χειροτεχνίας ή ψηφιακά: Ρολόγια από χαρτόνι με κινούμενους δείκτες, κάρτες χρωμάτων, μαγνητικοί πίνακες ή εφαρμογές με χρονοπρογραμματισμό.
Χρονικές ρουτίνες: Επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες με σταθερή χρονική διάρκεια ενισχύουν τη χρονική συνέπεια.
Αυτοκαταγραφή – Αυτοενίσχυση: Ο μαθητής σημειώνει πότε ξεκινά και πότε τελειώνει μια εργασία και επιβραβεύεται αν τήρησε τα χρονικά όρια (π.χ. με αυτοκόλλητα ή θετική ανατροφοδότηση).
-
May 3, 2025 at 1:04 pm #1974
1ο ΣΤΑΔΙΟ
Η διαχείριση του χρόνου αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για τους μαθητές με ήπια νοητική αναπηρία καθώς συνδέεται άμεσα με την αυτονομία, την οργάνωση της καθημερινότητάς τους και την ενεργό συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία. Ταυτόχρονα όμως, αποτελεί και μια δύσκολη διαδικασία, ιδίως όταν το μαθησιακό περιβάλλον είναι απαιτητικό ή χαοτικό. οι μαθητές έχουν δυσκολία στην πρόβλεψη διάρκειας των δραστηριοτήτων, στον προγραμματισμό και στην τήρηση χρονικών ορίων γεγονός που επηρεάζει την απόδοσή τους.
Γνωρίζουμε όλοι πως η αποτελεσματική διαχείριση χρόνου είναι απαραίτητη στην καθημερινότητα μας. Για παράδειγμα στην προετοιμασία για διαγώνισμα εντός ορισμένου χρόνου, στην εκτέλεση εργασιών στο σπίτι, ή στην τήρηση ωραρίου κατά την εργασία σε ομαδικά πρότζεκτ. Σε συνθήκες όπου τα καθήκοντα είναι πολλά, μη διαφοροποιημένα και ελλιπώς οργανωμένα, οι μαθητές αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη δυσκολία να διαχειριστούν το χρόνο τους, συγκριτικά με περιβάλλοντα όπου οι δράσεις είναι σταδιακά δομημένες και χρονικά πλαισιωμένες.
Για την εκπαίδευση στη χρονική αυτορρύθμιση, χρήσιμοι τρόποι εκτίμησης της διάρκειας των δράσεων περιλαμβάνουν: χρήση οπτικών χρονοδιαγραμμάτων, χρονόμετρων, ρουτινών που επαναλαμβάνονται, καθώς και τη μέθοδο της αυτοκαταγραφής (π.χ., ο μαθητής προβλέπει και καταγράφει τον χρόνο που πιστεύει ότι θα χρειαστεί και στη συνέχεια τον συγκρίνει με τον πραγματικό). Μέσα από τέτοιες διαδικασίες καλλιεργείται σταδιακά η δεξιότητα εκτίμησης και ελέγχου του χρόνου.
2ο ΣΤΑΔΙΟ
Ο σχεδιασμός διδακτικού προγράμματος για έναν μαθητή με ήπια νοητική αναπηρία εστιάζει στην ενίσχυση της αυτορρύθμισης και της οργάνωσης μέσω πρακτικών και οπτικοποιημένων δραστηριοτήτων. Ειδικοί διδακτικοί στόχοι μπορεί να αποτελούν την κατασκευή προσωπικού εβδομαδιαίου προγράμματος με καθοδήγηση, εκτίμηση της διάρκειας των δραστηριοτήτων με τη χρήση χρονομέτρου και προτάσεις βελτλιωσης στο πρόγραμμά του μέσω αναστοχασμού. Για τη συλλογή μεθόδων διαχείρισης χρόνου, αξιοποιούνται στρατηγικές όπως οπτικά χρονοδιαγράμματα, χρονομετρητές, καταγραφή διάρκειας με απλές φόρμες, και η τεχνική «Προβλέπω–Εκτελώ–Αναστοχάζομαι». Μέσα από STEAM δραστηριότητες, όπως η δημιουργία χειροποίητων ή ψηφιακών εργαλείων (π.χ. ρολόγια, πίνακες ρουτίνας), ενισχύεται η κατανόηση του χρόνου και η σύνδεσή του με την πράξη.
2ο ΣΤΑΔΙΟ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Μπορούμε να αξιοποιήσουμε μαθηματικά και καλλιτεχνικά μοντέλα για τον υπολογισμό της διάρκειας δραστηριοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν ρολόγια χειροτεχνίας με κινούμενους δείκτες για να αναπαριστούν χρονικά διαστήματα (π.χ. 30 λεπτά διάβασμα, 15 λεπτά διάλειμμα), αλλά και να δημιουργούν πίνακες/κολάζ με σύμβολα (π.χ. χρωματιστές λωρίδες ανά ώρα) ώστε να αντιλαμβάνονται οπτικά τη διάρκεια και τη σειρά των καθημερινών δραστηριοτήτων. Επιπλέον, εισάγονται βασικές μαθηματικές έννοιες όπως πρόσθεση χρονικών διαστημάτων ή αντιστοίχιση δραστηριότητας–ώρας μέσα από πρακτικά παραδείγματα.
Η αξιολόγηση της κατεκτημένης γνώσης εστιάζει κυρίως στη κατανόηση και εφαρμογή του χρόνου. Οι μαθητές δεν είναι απαραίτητο να λένε με ακρίβεια την ώρα, αλλά να μπορούν να αναγνωρίζουν πότε ξεκινά και πότε τελειώνει μια δραστηριότητα, να χρησιμοποιούν χρονόμετρα ή εικονικά ρολόγια και να διαπιστώνουν αν τήρησαν το πρόγραμμα. Η αυτοαξιολόγηση ενισχύεται με απλά μέσα, όπως κάρτες με φατσούλες (π.χ. χαρο΄θμενες, λυπημενες) για το αν κατάφεραν να ολοκληρώσουν εγκαίρως μια εργασία. Η ανατροφοδότηση δίνεται προφορικά και οπτικά (π.χ. με αυτοκόλλητα ) και στοχεύει στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της συνέπειας.
-
-
AuthorPosts