Antonia-Stavroula Mantzana

Forum Replies Created

Viewing 0 reply threads
  • Author
    Posts
    • #1989
      Antonia-Stavroula Mantzana
      Participant
        @antonia-stavroulamantzana

        Διδακτικό Πρόγραμμα (Ενδεικτικό): Διαχείριση Χρόνου μέσω STEAM.

        Γενικός Σκοπός του Προγράμματος:

        Να κατανοήσουν οι μαθητές βασικές έννοιες διαχείρισης χρόνου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες βασισμένες στη μεθοδολογία STEAM, ενισχύοντας παράλληλα δεξιότητες ζωής, όπως η συνεργασία, η αυτορρύθμιση και η αυτονόμηση.

        Επιμέρους Διδακτικοί Στόχοι:

        Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Διαχείρισης Χρόνου: Ο μαθητής θα μάθει να οργανώνει τον χρόνο του με βάση τις ανάγκες του.

        Ενίσχυση της αυτονομίας και της υπευθυνότητας: Ο μαθητής θα αναπτύξει δεξιότητες οργάνωσης, προγραμματισμού και αξιολόγησης.

        Εφαρμογή STEAM εννοιών για την οργάνωση και διαχείριση χρόνου: Χρησιμοποίηση εργαλείων από τις επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά για να κατανοήσει και να εφαρμοστεί η έννοια του χρόνου.

        Ενθάρρυνση δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης: Μέσα από το STEAM, ο μαθητής θα μάθει να αντιμετωπίζει προβλήματα και να σκέφτεται δημιουργικά για την οργάνωση και τη διαχείριση του χρόνου του.

        Ενδεικτική Δομή:

        1η Ώρα – Τι είναι ο χρόνος;

        Παρουσίαση με εικόνες/φωτογραφίες ρολογιών ή πραγματικά αντικείμενα όπως: κλεψύδρες, ρολόγια. (Συζήτηση σχετικά με το “Τι είναι ο χρόνος;”, “Πώς καταλαβαίνουμε ότι περνά;”, επίδειξη διαφορετικών μέσων μέτρησης του χρόνου και παρατήρηση κίνησης δείκτη ρολογιού και ροής άμμου σε κλεψύδρα).

        Κατασκευή χάρτινου ρολογιού (Τα παιδιά κατασκευάζουν ρολόι με κινητούς δείκτες, ενώ μαθαίνουν τις έννοιες: ώρα, λεπτά, μεγάλος/μικρός δείκτης).

        Παιχνίδι αντιστοίχισης δραστηριοτήτων με ώρα π.χ.: Κάρτες με δραστηριότητες (“τρως”, “παίζεις”, “διαβάζεις”) και ώρες (εικονικές με ρολόγια). Τα παιδιά αντιστοιχούν τις σωστές ώρες με την καθημερινή δραστηριότητα.

        2η Ώρα – Οργάνωση Ημέρας μου

        Δημιουργία εικονογραφημένου ημερήσιου προγράμματος, όπου οι μαθητές μπορούν να φτιάξουν μια χρονογραμμή της καθημερινότητάς τους, τοποθετώντας προτυπωμένα εικονίδια δραστηριοτήτων (ύπνος, φαγητό, σχολείο) σε χρονική σειρά.

        Παιχνίδι ρόλων: “Φτιάχνω το πρόγραμμά μου”, όπου ο ένας μαθητής περιγράφει προφορικά τη μέρα του με βάση τη χρονογραμμή του και ο άλλος προσπαθεί να την αναπαραστήσει με εικονίδια.

        Τεχνική: χρονογραμμή με εικονίδια.

        3η Ώρα – Πειραματισμός με τον χρόνο

        Πειράματα διάρκειας (π.χ. “πόσο χρόνο χρειάζομαι να γεμίσω ένα ποτήρι;”, “πόσο χρόνο κάνω να περπατήσω 5 μέτρα;”).

        Μέτρηση με χρονόμετρα ή ρολόγια άμμου.

        Καταγραφή σε πίνακα και σύγκριση.

        4η Ώρα – Τεχνολογία και Εφαρμογές

        Εισαγωγή σε εφαρμογή/παιχνίδι με χρονόμετρο (π.χ. “Time Timer” ή Scratch Jr).

        Δημιουργία απλού animation με αλληλουχία χρονικών γεγονότων.

        Παρουσίαση ψηφιακής έκδοσης του προγράμματός των μαθητών.

        5η Ώρα – Καλλιτεχνική Προσέγγιση του Χρόνου

        Δημιουργία “Ρολογιού Συναισθημάτων” – κάθε ώρα και ένα συναίσθημα/δραστηριότητα.

        Ζωγραφική: “Η μέρα μου σαν κόμικ”.

        Σύνθεση τραγουδιού ή ρυθμικού ποιήματος για τις καθημερινές ρουτίνες.

        6η Ώρα – Μικρό Έργο STEAM: “Ο Ήρωας του Χρόνου”

        Δημιουργία ήρωα που βοηθά στη διαχείριση του χρόνου.

        Δημιουργία ιστορίας με εικόνες ή δραματοποίηση.

        Παρουσίαση στο σύνολο του Τμήματος Ένταξης.

    Viewing 0 reply threads