Αγγελική Γραονίδου

Forum Replies Created

Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #2007
      Αγγελική Γραονίδου
      Participant
        @angelikigr

        Σας επισυνάπτω την πρόταση μου.

        Attachments:
        You must be logged in to view attached files.
      • #1984
        Αγγελική Γραονίδου
        Participant
          @angelikigr

          ΣΤΑΔΙΟ 2 (συνέχεια)
          *Μαθηματικά και καλλιτεχνικά μοντέλα υπολογισμού του χρόνου για σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες.
          Μαθηματικά Μοντέλα:
          1.Κυνήγι θησαυρού – Βρες την Ώρα
          Υλικά:
          -Κάρτες δραστηριοτήτων με διαφορετικά σενάρια
          – Φύλλο καταγραφής απαντήσεων
          Παράδειγμα κάρτας:
          Το σχολείο ξεκινά στις 8.30 π.μ. Χρειάζεσαι 15 λεπτά για να φτάσεις.
          Τι ώρα πρέπει να φύγεις από το σπίτι;
          Ο μαθητής κάνει την αφαίρεση.
          Περιγραφή:
          -Τοποθετούμε τις κάρτες σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη.
          -Οι μαθητές γυρίζουν με το φύλλο καταγραφής και σημειώνουν την απάντηση που υπολογίζουν.
          ή Απλοποιημένη εκδοχή
          -8 μεγάλες κάρτες με εικόνες δραστηριοτήτων της ημέρας (χωρίς λόγια):
          ξύπνημα, πλύσιμο, ντύσιμο, φαγητό, σχολείο, παιχνίδι, τηλεόραση, δραστηριότητες, ύπνος.
          – 4 κουτιά με εικόνες για κάθε φάση της ημέρας (π.χ. πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ).
          – Χρονική γραμμή στο πάτωμα ή στον πίνακα.
          Περιγραφή:
          – Τοποθετούμε τις 8 καρτέλες εικόνων σε διάφορα σημεία της τάξης.
          -Οι μαθητές κινούνται στον χώρο και βρίσκουν τις εικόνες.
          -Κάθε φορά που βρίσκουν μια εικόνα, την τοποθετούν στο σωστό χρωματιστό κουτί (π.χ. στο πρωί ή στο απόγευμα).
          -Στο τέλος, τα τοποθετούν σε μία χρονική γραμμή στο πάτωμα ή στον πίνακα.

          Συζήτηση:
          Τι κάνουμε πρώτα;
          Πότε πηγαίνουμε σχολείο;
          Πότε κοιμόμαστε;

          2. Το Καλάθι του Χρόνου
          Υλικά:
          -Μικρά καλάθια ή κουτιά
          -Καρτέλες δραστηριοτήτων με εικόνα και διάρκεια (σε λεπτά), π.χ.:
          Μελέτη – 30 λεπτά
          Φαγητό – 15 λεπτά
          Ξεκούραση – 30 λεπτά
          Παιχνίδι – 40 λεπτά
          Ζωγραφική – 15 λεπτά
          -Χρωματιστά καρτελάκια με λεπτά (π.χ. κάθε μπλε καρτελάκι = 10 λεπτά)
          Περιγραφή:
          -Κάθε μαθητής παίρνει ένα καλάθι δραστηριοτήτων (με 2–3 κάρτες δραστηριοτήτων).
          -Για κάθε δραστηριότητα, καλείται να υπολογίσει τον συνολικό χρόνο προσθέτοντας τα λεπτά.
          -Έπειτα, παίρνει τα αντίστοιχα καρτελάκια λεπτών (π.χ. 6 μπλε των 10 λεπτών = 60 λεπτά) και τα τοποθετεί στο καλάθι.
          Συζήτηση:
          Ποια δραστηριότητα κράτησε περισσότερο;
          Ποια είχε λιγότερο χρόνο;
          Μπορούμε να κάνουμε όλες τις δραστηριότητες σε 1 ώρα;

          ή απλοποιημένη εκδοχή
          Υλικά:
          -1 μικρό καλάθι ή κουτί
          -Κάρτες δραστηριοτήτων με εικόνα μόνο (π.χ. ζωγραφική, παιχνίδι, διάβασμα, ξεκούραση)
          -Κάρτες με ένα χρώμα που δείχνει διάρκεια:
          Μπλε = λίγη ώρα
          Κίτρινο = μέτρια ώρα
          Κόκκινο = περισσότερη ώρα
          Περιγραφή:
          -Ο μαθητής διαλέγει 3 κάρτες με δραστηριότητες που θα έκανε μέσα στη μέρα.
          -Για κάθε κάρτα δραστηριότητας, παίρνει μία χρωματιστή κάρτα και τη βάζει στο καλάθι.
          -Όταν τελειώσει, μπορούμε να ρωτήσουμε:
          Έχεις περισσότερα κόκκινα ή μπλε
          Ποια δραστηριότητα κράτησε περισσότερο:

          3. Το Πρόγραμμα της Μέρας μου
          Υλικά:
          -Εκτυπωμένο έντυπο “Πρόγραμμα Ημέρας” με χρωματιστές στήλες
          -Μολύβι, μαρκαδόροι
          -Κάρτες δραστηριοτήτων με εικονίδια
          Περιγραφή:
          -Ο μαθητής επιλέγει δραστηριότητες που κάνει καθημερινά (π.χ. ύπνος: 8 ώρες, φαγητό: 2 ώρες, σχολείο: 6 ώρες κ.λπ.).
          -Γράφει τις ώρες που χρειάζεται κάθε δραστηριότητα.
          -Προσθέτει τις ώρες.
          -Αφαιρεί από το 24 και βρίσκει πόσες ώρες ελεύθερου χρόνου του μένουν.
          Συζήτηση:
          Συζητάμε για το πού μπορεί να προσθέσει περισσότερο χρόνο ή πού να μειώσει.

          Καλλιτεχνικά μοντέλα:
          1.Η Ζωγραφιά της Ημέρας Μου
          Υλικά:
          -Ένα μεγάλο χαρτόνι χωρισμένο σε 4 ζώνες (πρωί – μεσημέρι – απόγευμα – βράδυ)
          -Κηρομπογιές και μαρκαδόροι
          -Εικονίδια ή φωτογραφίες με διάφορες δραστηριότητες, αν είναι απαραίτητα για υποστήριξη.
          Περιγραφή:
          -Ο μαθητής ζωγραφίζει μία δραστηριότητα για κάθε φάση της ημέρας.
          -Κάτω από κάθε ζωγραφιά, τοποθετεί ένα ρολόι με την ώρα – μπορεί να το σχεδιάσει ή να κολλήσει έτοιμο.
          -Στο τέλος, περιγράφει προφορικά τις καθημερινές του δραστηριότητες.

          2. Ήχοι του Χρόνου
          Υλικά:
          -Ηχητικά αποσπάσματα (ήχοι ή μουσική μικρής διάρκειας) για:
          -Ξύπνημα (ήχος ξυπνητηριού)
          -Σχολείο (κουδούνι)
          -Μεσημεριανό (ήχοι από άτομα που τρώνε)
          -Παιχνίδι (ρυθμική, χαρούμενη μουσική)
          -Ύπνος (νανούρισμα)
          -Εικόνες για κάθε φάση της ημέρας
          Περιγραφή:
          -Ο εκπαιδευτικός παίζει ένα ηχητικό απόσπασμα.
          – Οι μαθητές προσπαθούν να μαντέψουν ποια ώρα της ημέρας και δραστηριότητα αντιπροσωπεύει.
          -Αντιστοιχίζουν τη μουσική με τη σωστή εικόνα.

          **Αξιολόγηση:
          Η αξιολόγηση της κατεκτημένης γνώσης σε μαθητές με ήπια νοητική αναπηρία οφείλει να είναι προσαρμοσμένη στις δυνατότητες του κάθε παιδιού. Ένας μαθητής με νοητική αναπηρία δεν είναι απαραίτητο να λέει με ακρίβεια την ώρα. Κυριότερο είναι να μπορεί να αναγνωρίσει βασικά χρονικά σημεία της ημέρας (π.χ. πότε πηγαίνει στο σχολείο, πότε είναι το διάλειμμα, πότε πηγαίνει στις εξωσχολικές δραστηριότητες, πότε τελειώνει μια δραστηριότητα) και η κατανόηση της διάρκειας των δραστηριοτήτων. Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει μέσα από απαντήσεις σε προφορικές ερωτήσεις, παρατήρηση και πρακτικές δραστηριότητες (π.χ. σωστή τοποθέτηση δραστηριοτήτων σε χρονική σειρά ή υπολογισμός διάρκειας).
          ***Αυτοαξιολόγηση:
          Η αυτοαξιολόγηση υποστηρίζεται με μέσα όπως checklist με τις καθημερινές δραστηριότητες, όπου οι μαθητές βάζουν τικ στις δραστηριότητες που έχουν ολοκληρώσει. Επιπλέον, η χρήση εργαλείων όπως το Goally και το Time Timer βοηθά τους μαθητές να παρακολουθούν τις δραστηριότητές τους. Μπορούν μέσα από αυτά να αναγνωρίζουν μόνοι τους εάν ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες στον κατάλληλο χρόνο ( μέσω από οπτικών προγραμμάτων, χρονομέτρηση εργασιών και σύστημα επιβράβευσης).
          ****Ανατροφοδότηση:
          Η ανατροφοδότηση μπορεί να περιλαμβάνει:
          -Λεκτική ενίσχυση για συγκεκριμένες συμπεριφορές.
          – Πίνακες ή φακέλους για την καταγραφή της βελτίωσης, όπου φαίνεται η πρόοδος του μαθητή με την πάροδο του χρόνου.
          -Οπτικά σήματα προόδου, όπως αυτοκόλλητα.
          -Αυτοανατροφοδότηση μέσα από ερωτήσεις όπως: Τι θα έκανες διαφορετικά την επόμενη φορά;

        • #1944
          Αγγελική Γραονίδου
          Participant
            @angelikigr

            Για τον σχεδιασμό ενός διδακτικού προγράμματος που στοχεύει στη διαχείριση του χρόνου μέσω STEAM για έναν μαθητή ή μια μαθήτρια με ήπια νοητική αναπηρία πρέπει να διατυπωθούν ειδικοί διδακτικοί στόχοι, οι οποίοι πρέπει να περιγράφουν σαφώς τη συμπεριφορά που επιδιώκεται, τη συνθήκη υπό την οποία θα εκδηλωθεί και το κριτήριο επιτυχίας. Για παράδειγμα:
            1. Ο μαθητής/η μαθήτρια να μπορεί να καταγράφει καθημερινές δραστηριότητες σε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα (συμπεριφορά), χρησιμοποιώντας καρτέλες δραστηριοτήτων (συνθήκη), με ακρίβεια τουλάχιστον 80% (κριτήριο).
            2. Ο μαθητής/η μαθήτρια θα τοποθετεί σωστά σε χρονολογική σειρά τέσσερις εικόνες που αναπαριστούν βήματα μιας απλής κατασκευής (συμπεριφορά), με χρήση μαγνητικών καρτελών σε λευκό πίνακα (συνθήκη), σε τουλάχιστον 4 από 5 σειρές (κριτήριο).
            Μέθοδοι Διαχείρισης Χρόνου:
            1. Οπτικό Χρονοδιάγραμμα
            Σε ένα οπτικό χρονοδιάγραμμα παρουσιάζονται οι δραστηριότητες της ημέρας με εικόνες ή σύμβολα.
            2.Λίστα Ελέγχου
            Δημιουργία μίας λίστας των εργασιών που έχει να κάνει ο μαθητής με κουτάκια που τσεκάρονται μετά από κάθε ολοκλήρωση.
            3.Χρήση Χρωματικού Κώδικα
            Περιλαμβάνει χρωματική διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων.

          • #1881
            Αγγελική Γραονίδου
            Participant
              @angelikigr

              Οι μαθητές με Ήπια Νοητική Αναπηρία συχνά δυσκολεύονται να ιεραρχήσουν τα καθήκοντά τους, να προβλέψουν πόσο χρόνο θα τους πάρει μία δραστηριότητα, να θυμούνται τι έχουν να κάνουν και πότε και να ολοκληρώνουν μια εργασία χωρίς αποσπάσεις. Το να μπορεί ο καθένας να διαχειρίζεται τον χρόνο του με αποτελεσματικό τρόπο είναι βασική προϋπόθεση, καθώς συμβάλλει στην οργάνωση της καθημερινότητάς, στη μείωση του άγχους και στην ενίσχυση της αυτονομίας και της σχολικής απόδοσης. Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης του χρόνου. Συγκεκριμένα, μπορεί να γίνει ενίσχυση με οπτικά βοηθήματα (π.χ. εικόνες, σύμβολα, καρτέλες) τα οποία διευκολύνουν την κατανόηση της έννοιας του χρόνου και υποστηρίζουν τον μαθητή στη σταδιακή οργάνωση της καθημερινότητάς του. Η δημιουργία δηλαδή ενός οπτικοποιημένου προγράμματος για τις δραστηριότητες που έχει να κάνει. Κάτι τέτοιο βοηθά ιδιαίτερα τους μαθητές με ήπια νοητική αναπηρία να εξοικειωθούν με την διαχείριση του χρόνου.
              Κάθε δραστηριότητα διαχωρίζεται σε απλά, μικρά και σαφή βήματα (π.χ. για το “ετοιμάζομαι για το σχολείο”: ντύνομαι – πλένω δόντια – βάζω παπούτσια – παίρνω τσάντα). Ύστερα μπορούμε να προχωρήσουμε στην πρόβλεψη. Να ρωτήσουμε δηλαδή τον μαθητή
              «Πόσα λεπτά χρειάζεσαι για να βουρτσίσεις τα δόντια; κτλ. Ο μαθητής καλείται να προβλέψει πόσο χρόνο πιστεύει ότι χρειάζεται για κάθε βήμα. Ύστερα μπορούμε με τη χρήση χρονομέτρων, όπως ρολόγια με δείκτη, κλεψύδρες ή χρονόμετρα να μετρήσουμε πόσο χρόνο του πήρε στην πραγματικότητα. Έχοντας καταγεγραμένους αυτούς τους χρόνους μπορεί να γίνει σύγκριση και να δούμε αν διαφέρουν. Τις πρώτες φορές ο μαθητής μπορεί να μην τα καταφέρει να προβλέψει τον χρόνο. Όμως μέσα από την συστηματική εξάσκηση, οι μαθητές βελτιώνουν σταδιακά την ικανότητά τους να εκτιμούν και να προγραμματίζουν τον χρόνο τους.

          Viewing 3 reply threads